Általános Szerződési Feltételek
Általános Szerződési Feltételek
hatályos: 2021. június 9.-től
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a BRAVOPHONE Kft. (továbbiakban: Szolgáltató), és a www.sestore.hu weboldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek). Az ÁSZF minden olyan jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a www.sestore.hu weboldalon keresztül történik.
Szolgáltató Adatai:
- Név: BRAVOPHONE Kft.
• Székhely és levelezési cím: 1145 Budapest, Újvilág utca 50-52.
• Üzleteink, www.sestore.hu oldalon személyes átvétellel rendelt áruk tekintetében átvételi pontjaink: - Allee Samsung Experience Store (1113 Budapest, Október 23. utca 6-10.)
- Pólus Samsung Experience Store (1152 Budapest, Szentmihályi út 131.)
- KÖKI Samsung Experience Store (1191 Budapest, Vak Bottyán utca75. a-c.)
- Downtown Samsung Experience Store (Ferenciek tere 10.)
- Mammut Samsung Experience Store (Lövőház utca 2-6.)
- Árkád Győr Samsung Experience Store (9027 Győr, Budai út 1.)
- Telefonszáma: +36 20 946 6466
• Email cím: info@sestore.hu
• Cégjegyzékszám: Cg. 01 09 968000
• Bejegyző bíróság megnevezése: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
• Adószám: 23489550-2-44
Tárhelyszolgáltató adatai:
CÉGNÉV: Versanus Kft
SZÉKHELY: 1037 Budapest, Verhovina u. 8.
CÉGJEGYZÉKSZÁM: 01 09 738703
ADÓSZÁM: 13504786-2-41
E-MAIL: support@versanus.eu
WEBOLDAL: www.versanus.eu
- Általános tudnivalók, a Felek közötti szerződés létrejötte
1.1. A jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.sestore.hu weboldalon (a továbbiakban: Weboldal) található elektronikus áruházon (a továbbiakban: SESTORE Online áruház) keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között jön létre. A SESTORE Online áruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint a 45/2014. (II.26.) Korm.rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályiról szóló jogszabály szabályozza.
1.2 Az átvételi pontjainkon – akár személyesen, akár telefonon történő – folytatott áru beszerzéssel kapcsolatos bármiféle kommunikáció nem minősül a www.sestore.hu oldalon keresztül megkötött adásvételnek, azaz az abban az esetben sem tekinthető távollévők között megkötött jogügyletnek, ha az árura vonatkozó lényeges körülményekről is egyeztetés folyik a szereplők között. Tehát a nem a www.sestore.hu oldalon keresztül megrendelt termékekre – függetlenül attól, hogy arra azért került sor esetleg, mert a webáruházban a fogyasztó által megvásárolni kívánt termék vásárlás pillanatában nem elérhető – tehát ilyen esetben az adásvétel kapcsán a vevőt nem illeti meg a 45/2014. (II.26.) Korm.rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályiról szóló jogszabályban rögzített elállási jog.
1.3. A SESTORE Online áruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben, illetve a Weboldal megrendelés menüpont alatt meghatározott módon.
1.4. A SESTORE Online áruház szolgáltatásainak jelentős része elérhető minden felhasználó számára regisztráció nélkül is.
1.5 A SESTORE Online áruház értékesítést nem folytat viszonteladók számára. Amennyiben a regisztrált felhasználó viszonteladói tevékenységéről bármely módon Társaságunk tudomást szerez, úgy a SESTORE Online áruháznak jogában áll a felhasználót azonnali hatállyal törölni a vásárlói közül, és a folyamatban lévő megrendelését törölni.
1.6 Az Online áruházban a vásárló által rögzített megrendelés a vásárló által az eladó felé közvetített vételi ajánlat, melynek eladó által történő elfogadásával, azaz az eladás lényeges körülményeit – termék megnevezése, vételár, teljesítési határidő, teljesítés módja-, illetve helye, fizetés módja, a megrendelést esetlegesen terhelő szállítási díj – tartalmazó visszaigazolással hoz létre a felek közötti fogyasztói szerződést. Nem tekintendő visszaigazolásnak a megrendelés feldolgozásáról szóló automatikus üzenet.
1.7. A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre elektronikus levélben van lehetőség. A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi.
1.8. A szerződés nyelve magyar.
1.9. A Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
- Regisztráció
2.1. A Főoldalon található Regisztráció menüpont alatt, az ott található adatlap kitöltésével kerülhet sor a regisztrációra. Regisztráció során az alábbi adatok megadása szükséges: felhasználónév, e-mailcím, jelszó. A regisztrációt követő oldalon tudja rögzíteni egyéb adatait, mint például a számlázási és szállítási címét. A regisztráció véglegesítése csak akkor lehetséges, ha az Ügyfél a Weboldalon történő regisztráció során kijelenti, hogy jelen ÁSZF-, valamint a Weboldalon közzétett Adatvédelmi nyilatkozat feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatvédelmi nyilatkozatban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul.
2.2. A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik. A Szolgáltató minden regisztrációt egy önálló jogi személyként kezel. A korábban rögzített adatok megváltoztatása bejelentkezés után, „Adataim” linkre kattintást követően lehetséges, amely az aktív megrendelések adatait is érintheti. Szolgáltatót a regisztrált adatok ügyfél által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
- Megrendelés
3.1. A megrendelendő áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk információs oldaláról lehet megismerni azáltal, hogy az áru részletes tényleges tulajdonságait a termékhez mellékelésre kerülő termékinformációs adatlap tartalmazza. A Szolgáltató szerződésszerű teljesítésének minősül, ha a termék a weboldalon vagy a termékinformációs adatlapon nyújtott tájékoztatásnál kedvezőbb, előnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik. Ha a vásárlás előtt az áruval kapcsolatban kérdése merülne fel, üzleteink készséggel állnak rendelkezésére. Az általunk forgalmazott termék használati utasítását – – ahol ezt a jogszabályok előírják – az áruhoz szállításnál mellékeljük. Ha véletlenül nem kapná kézhez az áruval együtt a kötelező használati utasítást, azt kérjük azonnal – mielőtt az árut használatba veszi – jelezze vevőszolgálatunknál, melyet ezt követően mihamarabb pótlunk.
3.2. A megrendelést a Szolgáltató Weboldalán keresztül akkor fogadja el, ha az Ügyfél a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti. A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli
3.3. A megrendelés menete:
Mobiltelefonok és tartozékaik esetében:
A kívánt árucikk alatt található „Bővebben” gomb megnyomásával tudja ellenőrizhető az adott árucikk elérhetősége. Amennyiben a vevő által rendelendő elérhető központi raktárunkban, vagy üzleteink bármelyikében, úgy a Kosárba teszem gomb megnyomásával tudja megrendelését elindítani a vevő. Majd ezt követően a kosár gombra kattintva lehetséges a megrendelni kívánt termékeket áttekinteni, majd a „Tovább a pénztárhoz” gomb megnyomásával jut el a vásárló a Számlázási adatokhoz. Ugyanezen felületen kell a megrendelés véglegesítése érdekében megadni az átvételi- és a fizetési módot, majd végül a „Megrendelés elküldése” gombbal véglegesíteni a megrendelést.
Televíziók, monitorok, háztartási gépek esetében:
Amennyiben a megrendelni kívánt árucikk alatt a „Tovább” gomb található, úgy sajnálatos módon a megrendelni kívánt árucikk nem áll rendelkezésre, annak beérkezéséről pontos gyártói információnk nincs. Ez esetben a Ahogy a termék – rendelkezésre álló készlet birtokában – újra rendelhetővé válik, a termék alatt a „Kosárba teszem” gomb megnyomásával indítható el a megrendelés menete. Majd ezt követően a termék adatlapján ismételten a „Kosárba teszem” gombra kattintva lehetséges a megrendelni kívánt terméket a kosárba helyezni, A kosárban lévő termékek megrendelése érdekében a „Tovább a pénztárhoz” gomb megnyomásával jut el a vásárló a számlázási- és szállítási adatokhoz. Ugyanezen felületen kell a megrendelés véglegesítése érdekében megadni a fizetési módot, majd végül a „Megrendelés elküldése” gombbal véglegesíteni a megrendelést.
- Vételár, fizetési módok
4.1. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett, az Ügyfél által ténylegesen fizetendő – általános forgalmi adót tartalmazó- összeg. Ugyanakkor a termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét.
4.2. A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt, és a Sestore webáruház által visszaigazolt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja.
4.3 A Weboldalon történő megrendelés során a termék adatlapján feltüntetett fizetési módok lehetségesek, melyek az alábbiak lehetnek:
- Készpénzben, személyesen a Szolgáltató üzleteiben
- Utánvéttel, futárnak készpénzben fizetve a vételárat
- Bankkártyával, személyesen a Szolgáltató üzleteiben
- OTP Áruhitellel
- SimplePay bankkártyás fizetéssel
- 500000,- Ft – s, illetve ennél magasabb összegű megrendelés esetén kizárólag a megrendelés feladásakor történő bankkártyás fizetés lehetséges.
- Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
5.1. Az Ügyfél által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését, valamint a megrendelés feldolgozását a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja az Ügyfél részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza az Ügyfél által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat, a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, a fizetési módot, a szállítási költséget, illetőleg a fizetendő végösszeget. Ezen visszaigazolás egy automatikus visszaigazolás, mely nem tekinthető a vásárló vételi ajánlatának online áruház által történő elfogadásának. Ez a visszaigazoló e-mail kizárólag arra szolgál, hogy az Ügyfél tájékoztatva legyen rendelése Szolgáltatóhoz történő megérkezéséről. A megrendelés feldolgozását követően – figyelembe véve a rendelkezésre álló árukészletet – egy a megrendelés elfogadását tartalmazó e-mailt küldünk, mely tartalmazza a teljesítés várható időpontját, -módját, illetőleg helyét és valamint a teljesítéskor fizetendő végösszeget. Ezen második értesítéssel a vásárló és az online áruház között jön létre a szerződés.
5.2. Az Ügyfél mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó külön elfogadó e-mailt, a visszaigazolást.
5.3. Ha az Ügyfél rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt legkésőbb 2 órán belül jeleznie kell a Szolgáltató felé.
5.4. A megrendelés a teljesítés feltételeit tartalmazó elektronikus levél vásárló számára történő megküldésével elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadók. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és megrendelő részére fizetési kötelezettséget eredményez, míg szolgáltató részére a megrendelt árucikk teljesítését Fogyasztó számára a vállalt teljesítési határidőn belül.
- Szállítási és fizetési feltételek
6.1. A Szolgáltató a megrendelt és házhoz szállítani kért árut díjmentesen házhoz szállítja szállítmányozó cég igénybevételével abban az esetben, ha az adott megrendelés bruttó értéke eléri a Weboldalon mindenkor közzétett, díjmentes szállítást biztosító összeget, ami jelenleg 50.000,- Ft, azaz ötvenezer forint. A díjmentes szállítást biztosító összeget el nem érő kiszállítással megjelölt megrendelések esetén a fuvardíjat az Ügyfél viseli oly módon, hogy a fuvardíj a megrendelés összesítő képernyőn, a számlán és a visszaigazoló e-mailben is külön tételként feltüntetésre kerül.
Az 50.000,- Ft – t meg nem haladó rendelések esetén termékkategóriákként a szállítási költség alábbi módon alakul:
Termékkategória megjelölése | Normál szállítási költség 50eft alatt | Normál szállítási költség 50eft felettt | Expressz szállítási költség 50eft alatt | Expressz szállítási költség 50eft felett |
Nagyháztartási gépek (hűtőszekrények, mosógépek, mosó- és szárító gépek), illetőleg nagyméretű (65” vagy annál nagyobb) televíziók esetén | 4.990,- Ft | 4.990,- Ft | Nincs rá lehetőség | Nincs rá lehetőség |
Televízió (55″-os méretig), háztartási gép (beépíthető sütő, – főzőlap, stb. 1 emberes kiszállítással) | 2.990,- Ft | 2.990,- Ft | Nincs rá lehetőség | Nincs rá lehetőség |
Monitor, televízió 43″ méretig, mikrohullámú sütő, porszívó, robotporszívó, mobiltelefon, tablet | 990,- Ft | 0,- Ft | 2.990,- Ft | 0,- Ft |
Promóciók esetén az adott promóció visszavonásáig | 0,- Ft | 0,- Ft | 0,- Ft | 0,- Ft |
A Szolgáltató a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.
Ha egy Ügyféltől azonos napon több, önálló megrendelés számmal bíró megrendelés is érkezik webáruházunkhoz, ezek a házhoz szállítás díja szempontjából is külön-külön kerülnek figyelembevételre és csak a díjmentes szállítást biztosító értéket meghaladó megrendelések esetén kerülnek ingyenesen kiszállításra. Amennyiben az Ügyfél a második rendelés leadásakor jelzi és erre a Szolgáltató visszajelzése alapján még van lehetőség, a Szolgáltató összevonhatja a megrendeléseket, a már elindított csomagok utólagos összevonására azonban már nincs mód.
6.2. A megrendelt termék – az Ügyfél előzetes jelzése alapján – személyesen is átvehető a Szolgáltató által megjelölt üzlethelyiségében.
- Elállás jog
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki a www.sestore.hu oldalon keresztül árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).
Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
- a terméknek,
- több termék adásvételekor az utoljára szolgáltatott terméknek,
- több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
- ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
Fogyasztó elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja. Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta; – olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
Az elállás joga nem illeti meg a Fogyasztót, ha a rendelését nem a www.sestore.hu oldalon adta le, hanem a SESTORE üzleteinkben vásárolta azt meg. (Nem számít SESTORE üzletben vásárolt terméknek az a termék, melynek megrendelése (és visszaigazolása) a www.sestore.hu oldalon történt, s csupán csak az áru átvétele történik a fentebb megjelölt üzlethelyiségeink egyikében.)
7.1. Elállási jog gyakorlásának a menete
7.1.1. Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF elején feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a weboldalon elérhető elállási nyilatkozat-mintát, de egyszerű e-mailben is megtehető az elállás jelzése. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
7.1.2. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 7. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
7.1.3. Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
7.1.4. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
7.1.5. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail, illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
7.1.6. Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket indokolatlan késedelem nélkül az alább megjelölt átvevőpont címére visszajuttatni, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. Átvevőpont: BRAVOPHONE Kft. logisztikai partnerének, a RIGHTLOGIC Kft. – nek a székhelye, 2225 Üllő, Sóderes köz 2.
7.1.7.A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
7.1.8. A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta e költségek viselését.
7.1.9. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
7.1.10. Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
7.1.11. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
7.1.12. Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. (Ide tartozik többek között, de nem kizárólagosan az elállással érintett termékeken fellelhető karcolások, egyéb külsérelmi nyomok)
7.1.13. Ha Fogyasztó a szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés esetén a teljesítés megkezdését megkötését követően gyakorolja felmondási jogát, úgy az elszámolás során köteles megtéríteni a Szolgáltató ésszerű költségeit.
7.1.14. A Szolgáltató követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát – megtérítését.
7.1.15. A Szolgáltató higiéniai okokra való tekintettel a fülhallgató tekintetében gyakorolni kívánt elállási jogot csak bontatlan csomagolás esetén tudja biztosítani.
- Jótállás
8.1. Kötelező jótállás
8.1.1.A Szolgáltatót termékeire vonatkozóan a Polgári Törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.
8.1.2. A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály egy éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Ügyfél részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát – szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza) – rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása, – helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,- elemi kár, természeti csapás okozta.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén az Ügyfél:
- elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével az Ügyfélnek okozott érdeksérelmet.
- ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha az Ügyfélnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, az Ügyfél – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Ha az Ügyfél a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (átvételtől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és az Ügyfél által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, az Ügyfél érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt az Ügyfél a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
8.1.3. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.
8.1.4. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
8.1.5. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági igényt, illetve termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a 9.1 és a 9.2 pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
8.1.6. A jótállás nem érinti az Ügyfél jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.
8.1.7. Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, az Ügyfél Békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, a 12.2. pontban feltüntettettek alapján.
8.2. Önkéntes jótállás
8.2.1. Szolgáltató az általa értékesített termékekre vonatkozóan a Weboldalon, a Termék ismertetőjében megjelölt időtartamú jótállást (garancia) vállal, amely a kormányrendelet szerinti időtartamnál hosszabb is lehet. Szolgáltató az egyes termékekre vonatkozó jótállás időtartamát legkésőbb a termék Ügyfél általi átvételekor adott garanciajegyen (jótállási jegyen) szereplő adatok útján közli.
- Szavatosság
9.1. Kellékszavatosság
9.1.1. Az Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén az Ügyfél az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait az Ügyfél érvényesíteni már nem tudja.
9.1.2. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
9.1.3. Az Ügyfél – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést az Ügyfél nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére az Ügyfél is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
9.1.4. Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
9.1.5. Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.
9.1.6. Az Ügyfél közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
9.1.7. A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a az Ügyfél részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka az Ügyfélnek felróható okból keletkezett, nem köteles az Ügyfél által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
9.1.8. Ha az Ügyfél a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
9.2. Termékszavatosság
9.2.1. A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Ügyfél – választása szerint – az 9.1. pontban meghatározott kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
9.2.2. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az Ügyfél a gyártóval szemben érvényesítheti.
9.2.3. Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti a termék gyártójánál. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.
9.2.4. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
9.2.5. Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
9.2.6. Az Ügyfél termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) szemben gyakorolhatja.
9.2.7. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
9.2.8. A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
9.2.9. A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
- Felelősség
10.1. A Weboldalon található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
10.2. Az Ügyfél a Weboldalt kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
10.3. Szolgáltató kizár minden felelősséget a Weboldal használói által tanúsított magatartásért. Az Ügyfél teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.
10.4. A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amely más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
10.5. Az Ügyfelek által a Weboldal használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.
10.6. Az Internet globális jellege miatt az Ügyfél elfogadja, hogy a Weboldal használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el. Amennyiben a Weboldal használatával összefüggő bármely tevékenység az Ügyfél államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag az Ügyfelet terheli a felelősség.
10.7. Amennyiben az Ügyfél a Weboldalon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni Szolgáltatónak. Amennyiben Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
- Jogérvényesítési lehetőségek
11.1. Panaszügyintézés
Az Ügyfél a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Vásárlói ügyfélszolgálat (Vevőszolgálat)
- Cím: Etele Samsung Experience Store – 1119 Budapest, Hadak útja 1.
• Telefonszám: +36 20 946 6466
• Személyes ügyfélszolgálati nyitva tartása:
H-Cs: 10:00-20:00
P-Sz: 10:00-21:00
V: 10:00-19:00 - Telefonos ügyfélszolgálat nyitva tartása:
H-Cs: 10:00-20:00
P-Sz: 10:00-21:00
V: 10:00-19:00
• E-mail: info@sestore.hu
Az Ügyfél a termékkel vagy a tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogás 11.1. pont szerinti elérhetőségeken terjesztheti elő.
A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt (Ügyfélszolgálaton tett) a Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát
- személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben azt az Ügyfélnek átadja,
- telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt az Ügyfélnek legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el.
A telefonon közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató kötelezően egy egyedi azonosítószámmal látja el, ami a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot a Szolgáltató az Ügyféllel köteles közölni.
A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az Ügyfélhez eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.
A Szolgáltató az Ügyfél által előterjesztett kifogásokat a 11.1. pontban megadott közvetlen elérhetőségeken, hétköznapokon 10-20 óra között fogadja.
11.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:
- Bejegyzés a vásárlók könyvébe. A vásárlók könyve a Szolgáltató telephelyén (Ügyfélszolgálatán) érhető el. Az ide írott bejegyzésekre a Szolgáltató 30 napon belül írásban válaszol.
- Békéltető testület. A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:
- 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
• Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
• E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
• Fax: 06 (1) 488-2186
• Telefon: 06 (1) 488-2131
A Budapesti Békéltető Testületen kívül vitarendezés céljából a Fogyasztó lakhelye szerinti békéltető testület is illetékes, melyek elérhetőségéről a www.bekeltetes.hu weboldalon tájékozódhat a Fogyasztó.
- Ha a vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban panasszal kíván élni, akkor igénybe veheti az online vitarendezési platformot (ODR), amely az alábbi linkre kattintva érhető el: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU. A platformon regisztrációt követően, a Szolgáltató e-mail címének megadása mellett küldhető be panasz.
- Egyéb rendelkezések
12.1. A SESTORE Online áruház biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon vírus védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. A Weboldalon való vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az Internet technikai és műszaki korlátjainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.
12.2. A Szolgáltató internetes áruházában csak háztartásban használatos mennyiségekre vonatkozó rendeléseket szolgál ki.
12.3. A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. A módosítások életbe lépésekor a regisztrált felhasználóknak az oldalra történő bejelentkezéskor azokat kifejezetten el kell fogadniuk az oldal használatához.
- Hulladékkezelés
Az elektromos, elektronikus berendezések az emberi egészségre és a környezetre veszélyes anyagokat tartalmaznak! A hulladékká vált berendezéseket elkülönítetten kell gyűjteni, és nem helyezhetők a kommunális hulladékkal azonos gyűjtőedénybe. A használt és hulladékká vált elektromos berendezések a forgalmazás helyén, vagy a használt berendezéssel jellegében és funkciójában azonos elektromos berendezéseket forgalmazóknál térítésmentesen leadhatók.
A hulladékká vált elektromos és elektronikus berendezések a lakosság számára elérhető hulladékgyűjtő udvarokon is térítésmentesen leadhatók. (www.hulladekudvar.hu)
Jelen ÁSZF 2021. június 9. napján lép hatályba
- számú melléklet
ELÁLLÁSI NYILATKOZATMINTA
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: BRAVOPHONE Kft. (1145 Budapest, Újvilág utca 50-52.)
Alulírott/ak ………………………………………………………………kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: *
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: *
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt