2020-ban a Samsung  piacvezető volt a mobilgyártók között

2020-ban a Samsung piacvezető volt a mobilgyártók között

A 2020-as év eladási adatai alapján a Samsung továbbra is őrzi piacvezető helyét a mobilgyártók között, ám mögötte nagy a tülekedés!

A statisztikákkal kapcsolatban két szélsőséges véleményt szoktak hangoztatni. Egyesek úgy gondolják, hogy a számok nem hazudnak, és a statisztikák megbízhatóan leképezik a világot, míg mások azon az állásponton vannak, hogy bármit és annak az ellenkezőjét is alá lehet támasztani statisztikákkal, minden csak attól függ, hogyan szerkeszti őket az ember. A 2020-as év mobilértékesítései adatai önmagukért beszélnek, ám, ha összevetjük őket a tavalyi számokkal, érdekes trendekre hívják fel a figyelmet.

A csúcson

Azt tartják, hogy a csúcsra feljutásnál csak egyetlen nehezebb feladat létezik: a csúcson maradni. A 2020-as eladási adatok alapján a Samsungnak sikerült megőriznie trónját a mobilgyártók között, a tavalyi évben ugyanis 20% részesedést szerzett a telefonok piacán, vagyis minden ötödik eladott okostelefon a Samsung gyáraiból került ki. A 2019-es adatokhoz képest azonban némi csökkenést mutat a Samsung teljesítménye, ami egyértelműen azt jelzi, hogy senki nem ülhet a babérjain, ugyanis a riválisok sem tétlenkednek, mindenki a csúcs felé törekszik, mint a fényért harcoló növények a dzsungelben.

A trónkövetelők

Két éve még úgy tűnt, hogy a Samsung legnagyobb kihívója a Huawei, a kínai vállalattal azonban nagyot fordult a világ, és 2020-ban visszaelőzte az Apple, amely ezzel feljött a második helyre. A piacon farkastörvények uralkodnak, így a Huaweinek jelen pillanatban talán nem is az a legnagyobb gondja, hogyan jusson vissza a dobogó második fokára, mint inkább az, hogyan állítsa meg a mélyrepülést, mielőtt a folyamatosan erősödő Xiaomi a harmadik helyről is leszorítaná. Az 5-6. helyen az Oppo és a Vivo vív nagy harcot egymással, ám ők egyelőre még messze vannak attól, hogy veszélyeztessék a Samsung globális dominanciáját.

Mi várható a jövőben?

A koronavírus járvány második hulláma komoly csapást jelentett az ágazat számára, de az első hullámmal szemben erre legalább fel tudtak készülni. A készülékbemutatók átköltöztek a virtuális térbe, az eladások többségét pedig most már online bonyolítják, a jövő azonban még mindig bizonytalan. A vakcina miatt az elemzők bizakodóak, és 7%-os bővülést várnak az okostelefonok piacán, azt azonban senki nem tudja megjósolni, hogy a legnagyobb gyártók vajon milyen arányban részesülnek ebből a növekedésből. Olyan kiélezett a verseny, hogy akár egy-egy jobban sikerült modell vagy innováció is felboríthatja az eddigi papírformát.

Bezár
×

Kosár