Hogyan lett a Samsung a világ egyik legnagyobb tech cége? II.

Hogyan lett a Samsung a világ egyik legnagyobb tech cége? II.

A Samsung a ’90-es évek közepén kis híján felhagyott a mobiltelefonok gyártásával, ám a vállalat elnöke inkább új stratégiát jelölt ki, amely 10 év alatt meghozta gyümölcsét!

Az 1938-ban alapított Samsung fél évszázad alatt elektronikai óriáscéggé nőtte ki magát, és 1988-ban mobiltelefonok gyártásába kezdett, ám a várt siker elmaradt. A ’90-es évek közepén még a dél-koreai piacon sem tudták megszorongatni a Motorolát, nemhogy a világ más tájain. A Samsungnak két választása maradt: vagy kiszáll a mobiltelefonok piacáról, vagy stratégiát vált. Az elnök az utóbbi mellett döntött.

A nagy váltás

A Samsung leállította számos rosszul teljesítő termék gyártását, és nagyobb hangsúlyt fektetett az alkatrészek tervezésére illetve gyártására, valamint az új technológiák kifejlesztésére más cégek számára. Emellett a vállalat kidolgozott egy 10 éves tervet, amelynek az volt a célja, hogy megszabaduljanak az „olcsó márka” imidzsétől, és felvegyék a versenyt a Sonyval, a világ legnagyobb szórakoztató elektronikai gyártójával. Abban bíztak, hogy a gyártási folyamat alaposabb megismerésével a Samsung technológiai lépéselőnyre tehet szert a jövőben. 1996-tól a designra is sokkal nagyobb hangsúlyt fektettek, és tudatos márkaépítésbe kezdtek, ezzel összhangban a Samsung lett az 1998-as naganói téli olimpia főszponzora. Mivel a cégcsoport évről-évre kimagasló nyereséget ért el, jelentős összegeket tudtak fordítani a nem azonnal megtérülő technológiai fejlesztésekre.

A munka gyümölcse

A fejlesztéseknek és a hosszú távú stratégiának köszönhetően a Samsung számos mérföldkőnek tekinthető technológia áttörést ért el, különösen a memóriák területén. Ennek eredményeképpen 2005-ben szerződést kötött az Apple-lel, és azóta a Samsung látja el memória chipekkel az Apple eszközeit. A 10 éves terv beérett, a Samsung Electronics 2005-ben már értékesebb brandnek számított a szórakoztató elektronikai iparban, mint az évekig toronymagasan vezető Sony. 2007-ben pedig a mobiltelefonok piacán is elérték az 1995-ben kitűzött, és akkor még sokak szerint megvalósíthatatlannak tűnő célt: a Nokia mögött, de a Motorolát megelőzve a világ második legnagyobb mobiltelefon-gyártója lett a Samsung.

Forrás:

https://en.wikipedia.org/wiki/Samsung

https://en.wikipedia.org/wiki/Samsung_Electronics

Bezár
×

Kosár